IT-uitbesteding vs. In-House IT – Een korte vergelijking
Evoluerende digitale ontwikkelingen zijn niet meer weg te denken uit het moderne leven, vooral in de zakenwereld. Overweegt u de voor- en nadelen van het uitbesteden van uw volgende IT-project versus het creëren van een eigen IT-afdeling met toegewijde IT-medewerkers? In dit artikel hebben we een vergelijking opgesteld van de belangrijkste aspecten die van belang zijn bij het kiezen tussen IT-uitbesteding en in-house IT. We nemen een kijkje naar de voordelen van het outsourcen van IT-diensten in vergelijking met de voordelen van het inhuren van een team van IT-professionals in vaste dienst.
De voordelen en nadelen van uitbesteding van IT-diensten
Uitbesteding van de IT-behoeften gaat meestal naar een bedrijf, onderneming of andere organisatie van derden die over een groot aantal IT-professionals beschikt. Dit maakt niet alleen 24/7 monitoring mogelijk, maar kan een breed scala aan IT-processen bedienen tegen concurrerende tarieven voor reparaties en upgrades.
Dit betekent dat bedrijven die een onafhankelijke IT-leverancier inhuren, onmiddellijk toegang hebben tot alles wat vereist is om problemen op te lossen, waaronder goed opgeleide professionals, uitgebreide ontwerp- en reparatietools en digitale diagnostische software. Dit resulteert vaak in een hoge kwaliteit van dienstverlening en tevreden klanten die niet beschikken over de middelen om alle ICT-processen draaiende te houden.
Een mogelijk nadeel is dat sommige aanbieders van beheerde diensten niet voldoende zijn afgestemd op uw wensen, behoeften en bedrijfsvoering. Bovendien kunnen er problemen ontstaan op het gebied van waardevolle intellectuele eigendom of gegevensverzameling voor andere doeleinden dan voor uw bedrijf. Het is dus essentieel om een IT-partner te kiezen met een goede reputatie en een bewezen staat van dienst.
Bent u op zoek naar een betrouwbare partner met de IT-kennis en kunde waarmee u verder kunt? Dan bieden de software engineers van MA-IT een alles-in-één oplossing afgestemd op uw IT-behoeften. Hier kunt u terecht voor maatwerkoplossingen, van softwareontwikkeling en -implementatie tot consultancy en kantoorautomatisering!
De voordelen en nadelen van In-house IT-teams
Een belangrijk voordeel van In-house IT-personeel, is dat ze altijd aanwezig zijn om direct in te grijpen daar waar nodig is. In noodgevallen kunnen reparaties worden gestart door gewoon door de gang of de trap te lopen naar een andere afdeling.
Dit kan misschien iets langer duren bij extern personeel, want interne IT-technici hebben toegang tot diepgaande kennis van de computers, netwerken en technologie die dagelijks door het bedrijf worden gebruikt. Hierdoor kunnen problemen volledig worden opgelost en toekomstige problemen worden voorkomen.
Een nadeel van het in dienst nemen van voltijds IT-ondersteunend personeel is dat het kan oplopen tot een flinke kostenpost. Het is niet alleen het uur- of jaarsalaris waaraan voldoen moet worden, maar het betreft ook de kosten van opleiding en materiële middelen. Bedrijven die niet voortdurend computerproblemen ondervinden of proactief bezig zijn met softwareontwikkeling, verspillen in feite hun geld aan een interne IT-dienst.